Rakovina prostaty a semenníkov

Buď ako Marián - povedz NIE RAKOVINE a NIE strachu z prehliadky u urológa! Hokejové hviezdy Marián Hossa a Marián Gáborík sa stali tvárami kampane o rakovine prostaty, ktorá je stále tabuizovanou témou. Pritom Slovensko má alarmujúce čísla, ročne je diagnostikovaných viac ako 3000 nových prípadov. Pacientska organizácia NIE RAKOVINE spája sily so známymi tvárami aj špičkovými odborníkmi, aby upriamila pozornosť na mužské zdravie práve v novembri, ktorý je vo svete známy aj ako MOVEMBER, mesiac boja proti rakovine u mužov.
Dátum: 01 Nov 2024
Čítať viac
Hokejisti Gáborík a Hossa:<br />„Chlapi, zahoďte strach aj hanblivosť, nestojí to za to!“

Legendárni hokejisti prelomili mlčanie a prehovorili o tabuizovanej téme mužského zdravia. Zdravie máme iba jedno, hovoria svorne a vyzývajú mužov, aby absolvovali preventívnu prehliadku u urológa. Realita je totiž alarmujúca: rakovina prostaty patrí k najčastejším onkologickým ochoreniam mužov na Slovensku.

Legendárni Mariánovia sa stali tvárami novembrovej kampane pacientskej organizácie NIE RAKOVINE, ktorá dlhodobo upozorňuje na situáciu v onkológii, edukuje a podporuje pacientov s týmto ochorením.

Dátum: 31 Oct 2024
Čítať viac
Tabu, o ktorom sa nehovorí – zdravie prostaty "Keď ide o život, hanba musí ísť bokom. Ja viem, že prostata či semenníky nie sú bežnou témou pri pive, že muži sú na zmienky o svojom mužstve hákliví a starostlivosť o vlastné zdravie nie je na programe dňa - pokým nás nič nebolí. Ale treba si uvedomiť, že tu nejde len o nás! Ak si rakovina vyberie práve nás, nie je to už len náš problém, naša bolesť. Trápenie prežívajú všetci okolo, ktorých máme radi. Nebuďme sebci z lenivosti, pohodlnosti, ostychu...!
Dátum: 31 Oct 2024
Čítať viac
Kde sa vzalo fúzaté hnutie?

V roku 2003 sa dvaja priatelia z Melbourne v Austrálii, Travis Garone a Luke Slattery, rozprávali pri pive o návrate módnych trendov. Keď prišla reč na ikonické fúzy, ktoré v minulosti symbolizovali mužnosť, no v móde ich už nebolo vidieť – rozhodli sa s humorom, že tento trend oživia.

Na začiatku oslovili priateľov s výzvou nechať si narásť fúzy za symbolickú sumu desať dolárov, pričom zameranie kampane bolo na zdravie mužov a boj proti rakovine prostaty. Travis navrhol prvé logo Movembra a Luke s Travom spísali jednoduché pravidlá, ktoré sú aktuálne dodnes. Výzvu prijalo 30 mužov.

Dátum: 30 Oct 2024
Čítať viac